Jipii, vuodatus oli tuultakin nopeampi tänään ottamaan kuvia vastaan......reissutarinat siis jatkukoon.

Viime jaksossa Kuopiolle heitelttiin hyvästit ja matka jatkui pohjoiseen päin kohti Kiuruvettä ja Zolan Rambo poikaa. Katariina ja Matti ystävällisesti majoittivat meidät yhdeksi yöksi vieraikseen. Kylläpäs Rambo olikin kasvanut. Rambo on selvästi pentueen suurin poika, kuten jo pienenäkin oli :o)

Oikealla Speedy ja vasemmalla Rambo, veljekset kuin ilvekset

Tässä vielä Rambon poseeraus

Katariina Rambo ja Romeo, Rambo on piilottanut Romeon häntänsä taakse :o)

Speedy ja Rambo

Katariina syöttämässä herkkuja Zola-mammalle

Iltasella Katariina ja Matti lämmittivät meille pienen mutta idyllisen rantasaunan ja samalla kertaa koiratkin pääsivät uimaan. Tarvii myöntää että tämän rantasaunan löylyt ovat kyllä minun ranking listalla  ihan sielä TOP 5:ssä.

Ja tässä koirat polskimassa Speedy Mimmi ja Rambo (edessä).

Tässä vielä Rambo

Rambo ja Speedy

Katariinalla ja Matilla on niin hienoja hevosia, että kyllä tähän yksi kuva myös niistä tarvii laitaa.

Kaikki kiva loppuu aikanaan ja meidänkin matka jatkui Kiuruvedeltä eteenpäin. Mielettömät kiitokset Katariinalle ja Matille kaikesta vieraanvaraisuudesta. Ruoka oli hyvää, juoma oli hyvää, seura oli hyvää ja kaikki pipitkin tuli hoidettua :o). Niiskulle kiitos oikein maittavista jälkkärilätyistä. Jos ja kun Hämeeseen päin eksytte, tervetuloa poikkeileen.

Kiuruvedeltä matka jatkui Pyhäjärven ja Karstulan kautta Ähtäriin. Ähtärissä yövyimme pari yötä ja tietysti ohjelmassa oli eläintarhassa käynti. Kahtena päivänä eläintarhassa kävimme katselemassa eläimiä. Tässä hieman kuvasatoa

Lumileobardi venyttelemässä. Kaverilla on suhteellisen pitkä häntä muuhun kroppaan nähden.

Iinan tyylinäyte pituushypystä. Iina pääsi Ketun kanssa samoihin pituusmittoihin

Ernon ihqueläimiä eli Villisikoja

Sarinin hurja ilvekset

Tässä vielä yksi

Tässä vähän lauhekampi ilves.....tämä poika/tyttö on kyllä yhtä jalkaa :o)

Svengaava hirvi

Tässä muutama karhunpoika

Ja tässä vähän isompi karhu nimeltään Topi

Kivoja eläimiä Ähtärissä oli. Ilmatkin suosivat meitä ettei satanut, mutta ei ollut kuumakaan, joten eläimetkin näyttäytyivät paremmin. Tarvii käydä ähtärissä toistekin

Perjantaina sitten pakattiin kimpsut ja kampsut. Matka jatkui kohti seuraavaa etappia eli Alavutta ja Lahden karavanpaikkaa. Lauantaina oli Saarijärven näyttely ja Alavudelta oli mukava ajomatka Saarijärvelle päätimme siis huipentaa lomamme Piian ja Erkin luona.

Speedy ja Fonzie-eno

Leoja sikin sokin

Vieläpä aika märkiä sellaisia

Mimmi jouduttiin eristämään, kun Mimmillä alkoi juoksu juuri päivää ennen Alavudelle menoa. Perjantai lauantai välinen yö satoi vettä ja vähän jännitti millaisena aamu tulee sarastamaan. Vettä ei satanut, mutta mustia pilviä leijaili taivaalla. Otimme siis Piian kanssa varoksi teltan mukaan. Niin matka sitten alkoi kohti Saarijärveä ja paikkalla oltiin noin tuntia ennen kehien alkua.....tai niin me oletettiin. Kehät olivat kyllä myöhässä tosi tosi paljon. Mahtoiko kolme tuntia riittääkään. Viron Maret Kärdi oli verkkaisella tuulella.

Roope ja Piia pokkasivat EH:n näyttelystä kuten kaikki muutkin urokset lukuunottamatta voittajaurosta, joka sai ERI:n. Myös Mimmi sai EH:n kuten kaikki nartutkin, lukuunottamatta voittajanarttu. Eli sertit jäi tällä kertaa jakamatta ja Iivana ja Ronja pokkasivat ROP:n ja VSP:n. Onnittelut heille.

Vettä ei onneksi satanut koko päivän aikaan, vaikka välillä uhkaavalta näyttikin. Myös Kari-Tapio kävi moikkamassa leoja kehän laidalla :o).

Muutama kuva Saarijärven näyttelystä alla

Tässä sitä juostaan tukka pystyssä. Edellä menee VSP koira Ronja

Oho, löytyy Mimmiltä ryhtiä toisinaan.....neito on kovin vaisu aina juoksujen aikaan. Hyvä ettei pää viistä juostessa maan alla.

No nyt on mammakin ryhdikkäänä ;o)

Iltasella paisteltiin lättyjä tai Erkki paistoi, käytiin saunassa ja pelattiin korttia. Sitten olikin aika jo mennä koisiin. Matkaväsymys ilmeisesti alkoi painamaan ja koti-ikäväkin. Seuraavana aamuna olikin tiedossa reissun viimeinen etappi ja päästiin puolentoista viikon reissaamisen jälkeen kotiin.

Kiitos Piialle ja Erkille jälleen kerran kaikesta. Oli kyllä kivaa vaikkakin koti jo kummitteli lauantai-iltana mielessä ja kortin peluu jäi tavanomaista vähemmälle :o).

Sunnuntaina sitten saavuimme kotiin juuri parahiksi ennen koulujen alkua. Pyykkiä oli reissussa kertynyt kiitettävästi ja sitä sitten saikin alkaa pesemään jotta koululaisille oli puhdasta ylle. Väinöä piti rapsuttaa puolituntia ja muutenkin piti käydä paikkoja läpi oliko mikään muuttunut reissun aikana. Omaan sänkyyn kun illalla pääsi ei kauaa tarvinut unta odottaa. Yöllä tosin taisin nähdä jos jonkinlaista unta reissun vaiheista.

Yksi viikko oli vielä lomaa ja senkin olin jostain kumman syystä buukannut ihan täyteen......mutta ehdin toki vielä Zolan pentueen pojat Romeon ja Epun treffaamaan.

Romeon ja Epun kuulumiset seuraavassa jaksossa. Käsi alkaa kramppaamaan ja kello tikittää vinhasti eteenpäin. Huomena on aikainen herätys ja töihin lähtö. Näihin kuviin näihin tunnelmiin!