Niin, se honeymoon suuntautui siis Liettuan Vilnaan. Lauantaina 15.3. oli Liettuan voittaja näyttely ja sunnuntaina 16.3.Vilnus-cup. Meidän retkikunta lähti perjantaina siinä puoli kahdeksan maissa aamulla ajelemaan kohti Länsisatamaa ja Tallink Star laivaa. Tallinnaan saavuimme puolen päivän kantimissa.

Paikallisessa ostarissa käytiin ostamassa vähän matkaevästä ja vaihtamassa rahaa ja siitä sitten lähdimme ajamaan kohti Liettuan Vilnaa. Matkaa Tallinnasta oli ruhtinaalliset 600 km Vilnaan, joten tiedossa oli tuskainen autossa istuminen. Siinä tuli Via Baltica nähtyä ja koettua.

Matka meni kuitenkin hyvin, maisemat alkoivat olemaan Viron jälkeen aika saman tyyppisiä eli aakeeta laakeeta silmän kantamattomiin tien kummallakin puolella. Ennen Vilnan kaupunkia pysähdyimme huoltsikalta ostamaan kaupungin kartan, jonka avulla suunnistimme hotellille. Erno luki karttaa ja minä ajoin ja tällä systeemillä päästiin laakista perille. Hyvä me!

Samoihin aikoihin hotellille saapui pari bussillista mm. suomalaisia näytteilleasettajia ja respassa olikin eri huiske. Huoneen avain saatiin kuitenkin joutuisasti ja niin sitä sitten roudattiin kamat ja koira huoneeseen. Huone oli siisti ja ihan mukava. Iltapuhteisiin kuului pizzan tilaaminen ja iltatoimet ja nukkumaan. Pizzaa tosin saatiin odottaa enemmän kuin tunti :o).

Aamulla sitten ylös, ulos ja koiraa pissittämään, siitä aamupalalle ja valmistautumaan näyttelyyn lähtöön. Päätettiin Ernon kanssa, että mennään näyttelypaikalle taksilla. Karttaa tutkiessamme huomattiin, että hotelli oli toisella puollella kaupunkia ja näyttelypaikka toisella puolella. Säästimme siis hermoja :o).

No paikkalla oltiin ajoissa. Näyttely oli LIT  EXPO nimisessä paikassa.

Tälläinen mesta

Meidän kehät oli hallissa 3 jossa oli myös BIS-kehä. Tilaa kyllä oli ja väljyyttä. Siitä kiitos järjestäjille

Tässä kuva meidän kehästä. Kuva sunnuntailta, mutta kehä oli kumpanakin päivänä sama.

Leoja oli ilmoitettu toisena päivänä muistaakseni 15 kpl:ta ja toisena 17 kpl:ta.

Kehät oli hyvän kokoiset ja kuten kuvasta näkyy, rekvisiittaakin on laitettu reunoille :O) Liettuan lipun väriset ilmapallot.

Tässä seistä törötetään

Ja juostaan.

Yleiskuvaa hallista, tässä lauantain BIS-kehä.

Meillä meni kyllä hienosti lauantaina. Mimmi sai CACIBIN, SERTIN ja näin ollen siitä tuli Liettuan Muotovalio sekä Liettuan voittaja -08. JIPII! Odotukset siis ylittyivät huimasti. Arvostelu on kait englanniksi, mutta aika rankalla kädellä sanoja oli lyhennelty joten vähän jäi arvoitukseksi mitä siinä luki, mutta kait se aika hyvä oli kun tuloskin oli tosi hyvä.

Ai niin, taksikuskikin saapui kannustamaan meitä kehän laidalle, hauska heppu :o) !

Joku osaa ottaa rennosti ;o)

Kehien jälkeen lähdettiin hotellille syömään ja vähän juhlistamaan tapahtunutta. Iltasella hotellille saapui myös Helppä ja Vesku ja siinä sitten turistiin ja vähän skoolattiin hyvää tulosta.

Me Ernon kanssa lähdettiin  jo suht ajoissa nukkumaan, jotta taasen jaksettiin seuraavana aamuna herätä virkeinä. Alla kuva meidän hotellihuoneen ikkunasta otettuna.

Sunnuntaina olikin Ernon synttäripäivä ja Mimmi tietysti onnitteli Ernoa synttäreiden johdosta.

"Hyvää synttäriä ja pusu päälle"

Taasen lähdettiin näyttelypaikalle, jossa olikin täysi tohina jo päällä. Enempiä aikoja ei odotella tarvinut ennen leokehien alkua.

Tässä juostaa, mammalla kieli ulkona :o)

Tuomari tekemässä hassuja ääniä.

Taas seistään.......

.....ja seistään

Tässä ROP-kehässä, keskellä Mimmi ja takana Helppä ja Lerppu

Niinhän siinä kävi että Miukku pokkasi ROPin ja saatiin CACIB ja SERTTI! Wautsi Wau! Me siis "jouduttiin" ;o) jäämää ryhmäkehiin.......

.....eli tänne siis :o)

Tarkoitus oli että heti leokehien jälkeen olisimme lähteneen posottamaan kohti Tallinnaa mutta nyt sitten suunnitelmiin tuli parin kolmen tunnin viivytys.

Tässä odotellaan vuoroamme kokoomakehissä

Ja näin me tytöt sitten juostaa ryhmäkehissä.

Sijoituksia ei tullut mutta kokemusta jälleen senkin edestä. Oli siis aika lähteä kohti Tallinnaa ja heittää hyvästit Vilnalle.

Tässä Vilnan tv-torni joka oli aika komeen kokoinen

Kuva autosta otettuna.

Vilnasta lähdettiin ajamaan viiden aikaan illalla ja Tallinnaan saavuttiin yhdeltä yöllä. Nukku-Matti oli heittänyt jo Pärnun kohdalla unihiekkaa simmuun ja viimeiset sata kilsaa oli aika tahkoamista. Hotellille päästyämme unta ei tarvinut odottaa paria minuuttia kauempaa.

Aamulla herättyämme käytiin aamupalalla ja siitä sitten tekemään tuliaisostokset ja odottamaan laivaan pääsyä. Laiva lähti kahden maissa kohti Helsinkiä.

Muutama kuva otettiin Mimmistä satamassa

Kotona Hietasentiellä oltiin kuudelta illalla. Voi sitä riemua, kun kotiin päästiin. Zola meinasi innoissaan katketa kahtia ja Speedy-pikkuinenkin huhtoi hulvattomasti. Mimmi tapansa mukaan teki mega-pissat omaan pihaan. Mitä sitä nyt hyviä kusia vieraille maille jättämään :o).

Reissu oli siis tosi onnistunut ja mukava. Se mitä lähdettiin hakemaan saatiin ja vielä paljon enemmän.

Tässä siis saalis

ROP-pytty 2x CACIB taulu, Liettuan mva ruusuke, 2xsertti ruusuke ja tuo sininen on kait voittajatitteli ruusuke.

Huisia, kiitos kaikille onnitteluista!